Grey Sunday | Finansiel rådgivning - Få styr på økonomien
Rådgivning inden for økonomi er nødvendig for alle virksomheder. Dette er uanset om du omsætter for 50.000 eller 500 mio. Lad Grey Sunday hjælpe dig godt på vej. Det kan spare dig for mange penge.
økonomisk rådgivning, finansiel rådgivning,
16387
page-template-default,page,page-id-16387,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Rådgivning

Kompetent rådgivning er altafgørende for din virksomhed

Grey Sunday kan hjælpe dig med at træffe en informeret beslutning inden for en bred række af problemstillinger, som du i løbet af din virksomheds levetid vil være nød til at træffe.

Køb versus leasing af biler, finansiering af virksomhedens aktiver og låneomlægninger er blot nogle få af de områder, hvor vores specialister hos Grey Sunday vil kunne yde den nødvendige rådgivning.

En anden stor del af rådgivningen er den overordnede styring af økonomien i virksomheden. Ved at vælge en uvildig rådgiver kan du være sikker på at få en faglig og ærlig analyse af din virksomhed samt af udfordringer og arbejdsmuligheder. Samtidig får du en faglig sparringspartner, som kan være med til at hjælpe dig med at træffe de nødvendige beslutninger for at få en rentabel forretning.

Gør god rådgivning virkeligt en forskel?

Rådgivning handler i yderste grad om at give kunden et beslutningsgrundlag, så denne kan foretage en informeret beslutning.

Lad os tage et enkelt eksempel på hvornår rådgivning gør en stor forskel.

En entreprenørvirksomhed overvejede at anskaffe sig nyt materiel, så virksomheden kunne udvide de områder den øvede virksomhed på. Til dette skulle der bruges ca. 500.000 kr. Virksomhedsejeren forestillede sig, at disse indkøb kunne finansieres enten ved at hæve pengene på kassekreditten eller optage et nyt lån i banken.

Efter et rådgivningsforløb blev det dog klarlagt, at det hverken var det at bruge af kassekreditten eller at optage et lån, der var, hvad der kunne betale sig bedst. Disse to finansieringsformer ville hver især resultere i henholdsvis 50.000 kr. og 30.000 kr. i renteudgifter om året. Men der var også et alternativ dertil.

Kunden besluttede at købe maskinerne og sælge dem til et leasingselskab – en såkaldt Sale/Leaseback-handel. Det samlede leasingbeløb aftalen lå på var 9.000 kr om måneden i 5 år, hvorefter kunden kunne overtage materiellet til markedspris på 25.000 kr.

De samlede omkostninger til maskinerne løb derfor op på 565.000 kr. i løbet af 5 år til forskel for de to andre alternativer, der havde resulteret i renteudgifter på væsentligt højere omkostninger til renteudgifter.

Dette er blot et af de mange områder, hvor god rådgivning er nødvendig for at få optimeret sin virksomheds økonomiske forhold.

Udlicitér og frigør vigtige ressourcer til andre opgaver - indhent et tilbud i dag!